söndag 12 juni 2011

Brudpar

Jag fick en fin beställning från mina kollegor. Att få göra brudkort tycker jag är väldigt roligt. Den här gången blev det grönt (igen som oftast på mina bröllopskort??). Vad jag inte visste innan var att bruden hade grön klänning...tur!

Först lade jag en oval mask på bakgrunden. Stämplade brudparet, Kortmakaren, på ovalen. Lade på en brudparsmask och distressade ovalen. Till sist täckte jag ovalen och stämplade bakgrunden. Gick det där att förstå?

Det är väldigt roligt att det är så många som tittar in i bloggen men det skulle också vara väldigt roligt om ni gav er tillkänna så jag får veta vilka ni är.

Maria

5 kommentarer:

Ingrid - Inola sa...

Vilket härligt grönt kort - jag förstår att det var många maskningssteg, men du beskrev det jättebra! För övrigt är jag impad av dina blå-gula stundentkort i alla möjliga varianter. Fina allihop!

Sara-SaGam sa...

Jag e här ;-) Hur går det med änglarna?

Maria Berg sa...

Ååååå vilken ljuvlig limegrön färg!!! Jag har fått dille på just limegrön och mer och mer saker i köket är nu denna färg, allt från matta, sopkvast, diskborste och gardiner....
Dina gamla tant/farbror kort tycker jag om!
MB

Susanne sa...

Hej vännen.
Jag kan ju inte veta att man kan skriva här också!! ;-) Du är så fantastiskt duktig. Älskar dina fina kort.
Ha det så himla gott nu!
Kram Susanne

Tigerblomma sa...

Vad är det för fint alfabete som du har användt?